Pro-F scoort boven gemiddeld - ProF fysiotherapie
16406
post-template-default,single,single-post,postid-16406,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Pro-F fysiotherapie scoort boven gemiddeld

Pro-F fysiotherapie scoort boven gemiddeld

Pro-F scoort kwalitatief boven landelijk gemiddelde

 

Kort geleden heeft Pro-f opnieuw de Plus audit succesvol afgesloten. Voor een van de grote landelijke verzekeraars een aanleiding om met twee man af te reizen naar Enschede om met ons wat cijfers te bespreken. Eerste vraag: “Wat is jullie visie?”

Wij antwoordden direct: “Mensen beter maken door middel van een topsport benadering. We kijken vanuit beweegpatronen naar klachten aan het houdings- en bewegingsapparaat. Vervolgens maken we mensen niet alleen klachtenvrij, maar willen we ze ook beter maken. Daarnaast vinden we klantbeleving en plezier in ons werk erg belangrijk.”

“Dat lukt jullie dan aardig”, reageerden de verzekeraars, “wij hebben namelijk nog nooit dit soort cijfers bij andere Plus praktijken gezien. Jullie statistieken geven weer dat de gemiddelde leeftijd van jullie patiënten 35 jaar is, landelijk ligt dat bij Plus praktijken gemiddeld op 44 jaar. 75% procent van de door jullie behandelde patiënten in 2012 waren nieuwe patiënten en daarvan komt 68% zonder een verwijzing binnen. Landelijk is dat 57% waarvan 32% zonder verwijzing. Jullie lijken daarmee een aantrekkelijke uitstraling te hebben”

“Maar wat jullie met name een bijzondere fysiotherapie-praktijk maakt, zijn de volgende cijfers (afb). Van alle patiënten die jullie behandelen voor verschillende klachten komt maar liefst 83% niet terug binnen een jaar binnen jullie praktijk of bij een andere fysiotherapeut. En daarmee ligt de succes-rate bij Pro-f – ondanks dat jullie gemiddeld een paar behandelingen meer nodig hebben – erg hoog! Landelijk gezien is Pro-f uiterst doeltreffend.”

Natuurlijk vinden wij het leuk om deze getallen en resultaten met iedereen te delen. Maar belangrijker: we willen vooral ook transparant zijn. Daarom delen we onze cijfers de komende tijd vaker om iedereen een kijkje achter de schermen te gunnen.


bron: Achmea