Teamuitje Marokko maart 2018

Reisverslag:

Wat een fantastisch weekend: met het team naar Marokko. De bestemming was een grote verrassing. “We gaan vliegen, je hebt een paspoort, zomerkleding en een reisverzekering met werelddekking nodig” …dit was wat we van tevoren wisten. Op Schiphol hebben de organisatoren Maarten en Tjitske ons verteld wat we gingen doen: surfen in Marokko! Dus met 16 man door de douane, nog een drankje genuttigd op het vliegveld en het vliegtuig in! Voor een enkeling was het zelfs de eerste keer vliegen dus er waren een paar met zweethandjes. Maar de vlucht verliep heel soepel en op de geplande tijd landden we op het vliegveld van Agadir.

Er stonden twee busjes klaar die ons, in het donker, naar de eindbestemming brachten. Pas de volgende dag zagen we hoe prachtig deze locatie is: Solid Surf House! De dames begonnen de dag met een yogales. Om 8 uur stond er ontbijt voor ons klaar en daarna gingen we naar het strand voor onze surfles. De zeer harde wind maakte het een flinke uitdaging om op het board te staan maar het is een aantal van ons zeker gelukt! Roodverbrande huidjes, spierpijn en een knorrende maag waren het resultaat. De dag werd afgesloten met een goed verzorgde barbecue, drankjes, goede gesprekken en potjes pool. Topavond!

De volgend dag stond het ontbijt weer op tijd voor ons klaar om vervolgens de bus in te stappen voor onze trip naar Marrakech. De drie uur durende trip ging door een prachtig bergachtig landschap van Marokko. In Marrakech hebben we een typisch marokkaanse lunch gegeten met couscous, kip en lamsvlees waarna de tour door de oude binnenstad begon. In de avond vlogen we weer terug naar huis waar we om 1 uur in de nacht landden op Schiphol. Het was dus een korte nacht voor de meesten van ons want na slechts een paar uurtjes slapen ging de wekker weer vroeg af voor een nieuwe werkweek! Maandag koste het wat extra kopjes koffie maar het was allemaal de moeite waard, wat een weekend….. onvergetelijk!